degrootebeentjesrondjenl.reismee.nl

Gratis energie

De slaapkamer van onze B&B lag boven een espressobar in hartje centrum Middelburg. Als het nog donker is rol ik gordijnen omhoog en zie colonnes scholieren de bocht om racen. Ze hebben een in elkaar gedoken houding om zich te beschermen tegen de regen. Eerder dan de reguliere tijd van aanvang ontbijt gaan we de trap af naar het restaurant. Wij starten graag op tijd om speling te hebben op de dag. Het ontbijt is lekker maar karig. De koffie is goed. Bijkomend voordeel, het is inmiddels droog geworden.

De route gaat eerst zuidwaarts naar Vlissingen waar de LF 13 overgaat naar de LF 1 Noordzee-route. Op deze plek worden we weer aangesproken of we het kunnen vinden. Bij het aanzien van deze jongedame met fiets is al snel duidelijk ‘vakantiefietser’. Ze rijdt op een Rolls-Royce onder de fietsen en haar fietskleding oogt ook sportief. Direct wijst ze de juiste richting en geeft ons nog tips voor de volgende dagen.

We volgen de zeedijk en komen langs de bekende badplaatsen als Zoutelande, Westkapelle en het mondaine Domburg wat in onze ogen lijkt op Bergen. Het valt ons op dat de route aantrekkelijker fietsen is dan gisteren door de afwisseling dorpen, bospaadjes en het uitzicht over zee.

De Deltawerken komen in zicht. Allereerste de Veerse Dam naar noord Beveland en dan de Oosterschelde kering naar schouwen Duiveland, over Goeree en deharingvlietsluizen naar Voorne Putten.

Wat een genot is het om recht op je fiets zittend, de benen ronddraaiend met >30 km / uur over de weg te scheren. Als we onze tegenliggers zien die de wind trotseren en met verbeten gezichten diep boven het stuur hangen denk ik bij mezelf ‘gisteren hadden wij ‘m tegen’.

De E-Bike is een populair vervoermiddel maar op onze fietsen met deze gratis windenergie hebben we vandaag toch mooi 115 km afgelegd.

Tonny

Dat gaat voorspoedig! Nog 1 etappe te gaan? En dan een gratis overnachting op de Oosterstreng?Daar hebben ze heerlijke bedden,heb ik gehoord!! Of liever nog een dag op de fiets :)

Dorus

Wat fijn dat de wind gunstig was vandaag.
En idd. Nederland is prachtig
Xx

Rianne

Morgen weer 115 km wind mee en dan thuis? Of toch nog een tussenstop? Veel succes en plezier nog!

Nico

Lekker hoor de laatste tripjes, wind in de rug, dan voelt het als of je naar huis waait, maar verdiend hoor, super gedaan ondanks de weersomstandig hebben jullie straks weer een mooi record op je naam staan. Knap hoor. Maar nog even volhouden hoor. ?

Patsie

115km ? of het niets is... Nou met of zonder windje? in de rug ik vind het een geweldige prestatie! Dit moet ongetwijfeld een heerlijke fiets?dag geweest zijn zoveel moois onderweg.... Cool hoor dat doen jullie toch maar!