degrootebeentjesrondjenl.reismee.nl

Westenwind

We hebben vandaag een pittige uitdaging voor de boeg. De route gaat van Bergen op Zoom naar Middelburg. Dat is de gemiddelde 90 kilometer welke wij dagelijks rijden. Echter de uitdaging zit ‘m in de westenwind die de gehele dag over het parcours zal waaien. We fietsen veel langs en op de dijken van Zuid-Beveland en dan voel je dat je een tandje terug moetschakelen anders gaan we de eindstreep niet halen. De planning is om 16.00 uur bij de B&B aan te komen.

Het decor is weer heel anders dan de afgelopen week waarin we veel door bossen met zandpaden reden. De weg lag vaak vol met eikeltjes, hazel- of beukennoten en kastanjes. Vele duizenden noten hebben we onder onze wielen gekraakt. In Zeeland echter zijn het allemaal asfaltwegen door het agrarische land en op de dijken. Mooi is het om nu de schepen uit de sluizen te zien varen om de Westerschelde op te gaan. Hoe Nederlandser kan het plaatje zijn met enorme wolkenpartijen in de lucht.

Bij een mooi uitzicht over het water staan meerdere bankjes en het knooppuntbord met onze info. Na inbeslagname van een bankje en het nuttigen van ons broodje werden we aangesproken door een groepje mensen. Dan blijkt Nederland toch weer klein, deze mensen komen uit Beverwijk en zijn een paar dagen fietsen in Zeeland.

Wij zetten de pedalen weer in beweging en fietsen rustig ( <15 km / uur ) verder.

Hoe kunnen we het plannen? Met de de hele dag een stevige bries tegen rijden we om 16.00 uur het gezelligecentrum van Middelburg binnen. Missie volbracht.

1100 afgelegd op de teller

1070 volgens ronde van NL

Nog 230 te gaan.

Dorus

Kanjers zijn jullie allebei, schiet alweer op dus. Nog 230 te gaan.
Vanavond de beentjes omhoog

Xx

Tineke

Al 1100 kilometers op de teller.
Wat een prestatie.

Peter en Annie

Wij hebben bewondering voor jullie.
Knap gedaan en altijd weer een positief verhaal!

Patsie

Geweldig! Wat n prestatie en wat n heerlijk verhaal weer, ik voel de wind blazen dan weet je dat je weer in de buurt van de kust bent ? petje af weer!

Peter Savenije

Vanaf morgen nog ca. 140 km te gaan. Nog een paar dagen trappen en dan aankomst bij B&B De Groot & Beentjes. Schijnt al anderhalve week gesloten te zijn. Maar aangezien jullie trouwe bezoekers zijn van deze uitspanning, heeft de eigenaar eigen sleutels laten bijmaken. Handig, want dan kunnen jullie zelf bepalen hoe laat je aankomt en is een tijdrit dus niet meer noodzakelijk. Maar let op: er wordt daar gecontroleerd aan de poort. Het uiterlijk registreert of je wel of niet naar binnen mag, dus even jasje recht en een cam door jullie haar. Het oog wil ook wat. Knappe prestaties leveren jullie telkens weer. En nog steeds is Jos in bezit van de vlotte pen. Succes.