degrootebeentjesrondjenl.reismee.nl

Grensoverschrijdend

De ovale witte tafel in de sfeervolle woonkeuken van b&b Millingen is rijkelijk bedekt met diverse streekproducten. Kaassoorten, yoghurt en kwark van de zuivelboerderij, eigengemaakte jammetjes van Jenny, en misschien wel gekookte eitjes van Kippie en Bella in een rood geruite theedoek.

We zaten aan het ontbijt met een echtpaar uit Bonn die drie dagen gefietst hebben en nu weer naar huis afreizen. We hebben onze beleefdheidsgesprekken gevoerd en het ontbijt ons goed laten smaken. Natuurlijk staat er teveel op tafel en mogen we ook een lunchpakket maken.

Al met al vertrekken we een uur later dan gebruikelijk dus willen we nu toch wel echt op de pedalen.

De grenzen zijn vandaag meerdere keren overschreden. Al snel reden we in Duitsland richting Groesbeek. Het zal een uur later geweest zijn dat we op de grens van Gelderland met Limburg een kop koffie gingen nemen. Terug bij de fiets gingen de regen pakken aan omdat het nu serieus regende. Wat dan wel mooi is dat een ieder zou beginnen te klagen over het weer. Ria hoor je alleen maar zeggen hoe mooi het is in Nederland. Pas 4 uur later konden de pakken weer terug in de tas. Bij het bereiken van de rivier de Maas hebben we de eerste van vier pontjes genomen en dan ben je in oost-Brabant. Zo wisselde de provincies. Bij de laatste oversteek met een voetveer arriveerde we in Arcen.

Of het nu komt door verschillende provincies of de druk van ons routeboekje ( is nieuw aangeschaft ) de bewegwijzering met knooppunten op straat komt voor 80 % niet met elkaar overeen. Ook de LF borden komen niet meer voor. Natuurlijk is het fietsen op de kompas, ook een mooi hulpmiddel maar de mooiste paden vind je volgens de route. Dan hopen we morgen de meest zuidelijke grens te bereiken en proberen om in Thorn, het witte stadje in Limburg te logeren.

Van de Ronde van Nederland afgelegd 730kilometer, nog te gaan 570.

Rianne

Zo leuk, weer een verhaal om te lezen. Net als bij de vorige reis zitten we te wachten op de mail dat er weer een nieuw verhaal is.

En Luuk is zo blij! Hij heeft post gekregen van opa en oma. Een kaart met een foto van 2 rode paddestoelen met witte stippen. ??

Jos en Ria de Groot

Met dit liedje in mijn hoofd gaat Oma Ria nu slapen .

Peter en Annie

Wij genieten ook zo van jullie belevenissen en de mooie verhalen!
Zelfs in de regen blijven jullie vrolijk doorgaan.
Veel succes weer en blijf genieten.

Tineke

Ik lees jullie verslagen met vee

Tineke

Veel plezier. Wat een avontuur.
Bikkels zijn jullie.
Nog veel succes op de resterende kilometers van de route. Zou fijn zijn als de rest volgens het boekje zou gaan.
Fijn weekend en veel veilige kilometers nog.

Dorus

Door weer en wind, volgen jullie de paden richting Thorn vandaag.
Respect hoor.
Hoop dat jullie weer veel mooi's zien onderweg. Xx

Cor Giesberts

Weer een mooi verhaal en zoveel fietsplezier in september, en als het regent heb je alle ruimte op de paden.