degrootebeentjesrondjenl.reismee.nl

Sprinter

Het dorp Neede biedt weinig keuze in restaurants en vele zijn gesloten.

De keuze is dan klein het wordt Chinees restaurant Nieuw Indrapoera. Wat hier nieuw aan is kunnen wij niet bedenken. Het tafelkleed is gestopt en van de borden is wel hier en daar een blus af. Over de inrichting kan ik weinig vertellen want er was eigenlijk geen sfeervolle Chinese inrichting. De serveerster deed haar best en nadat ze vroeg of alles naar wens was moedigde ze ons aan om gerust verder te eten.

Zou ik mogen pinnen a.u.b? Oh meneer, boekt u het maar over of wil u de rekening mee naar huis? Wij hebben geen pin! De Chinese dame heeft alle vertrouwen in de mens.

Eigenlijk wel mooi en overigens het eten was eenvoudig maar prima.


De nieuwe dag beloofd een mooie route te worden door Gelderland. Het landschap leent zich uitstekend om vele karakteristieke foto’s van dorpspleinen en landerijen te schieten.

Van Neede vertrekken we richting Millingen aan de Rijn.

Vaak stop ik onderweg om foto’s te nemen van prachtige paddestoelen. Het gaat relaxed en regelmatig komt de catering uit de fietstas om de inwendige mens te versterken.


Het is 12.30 uur als we, voor de derde keer in 2 jaar tijd, het dorpsplein van Brummen op fietsen. We gaan de overnachting plannen. Google Maps geeft aan dat Millingen nog 33 km is dus plan ik 40 km in en dat betekent om 16.00 uur in de B&B. Na 2 uur check ik de routekaart en moeten we nóg 40 km afleggen. Hè? Wat klopt hier niet? Een bereidwillige wandelaar wil ons adviseren en stuurt ons via Arnhem en Nijmegen (lees Keulen en Parijs)

naar Millingen. Het probleem zit in de grote rivieren Waal en Rijn. Zoek de brug of de pont die nog vaart. In Velp komen we langs een NS station en knijp spontaan in de remmen.

Waar zouden we zijn, zonder de trein? Plan B is ingegaan, we nemen de sprinter naar Nijmegen en fietsen de laatste 20 km naar Millingen.


Aangekomen bij de B&B Millingen worden we enthousiast ontvangen door Jenny.

De recensies zijn goed en dat dat terecht is blijkt al snel.

Het is gemoedelijk en sfeervol ingericht met de kippen Bella en Kippie loslopend in de achtertuin.

Nadat Jenny ons een verfrissing aangeboden heeft verteld ze hoe de B&B werkt en adviseert ons om op tijd een restaurant te zoeken.


We hebben ons uitgesloofd vandaag, 95 km op de teller.

Morgen richting Meerlo.

Reacties

Reacties

Guido

Neede???? Dan ben je praktisch langs mijn ouders gereden …. Gieten. Rijden jullie nog langs de flamingos?? Veel plezier nog

Guido

Ik bedoel Eibergen …. Gieten woont mijn broer … in de buurt van Assen. Sorry ?

Piet

Leuk om die plaatsnamen te horen. Ik ben kort geleden nog in Brummen geweest en een terras gepakt. Later nog bij oldtimers gekeken. Jullie hebben nog veel geluk met het weer denk? Fijne reis verder.

Dorus

95km gefiets respect hoor voor jullie.
En idd. De natuur is prachtig, en weer mooie foto's.
Hier regen, jullie houden het droog?

Peter Savenije

"Vaak stop ik onderweg om foto’s te nemen van prachtige paddestoelen." ANWB-bewijzering of kabouterhuisjes? Fijne voortzetting in Limburg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!