degrootebeentjesrondjenl.reismee.nl

‘t pläske


De provincies gaan snel voorbij, als je bedenkt dat we Noord-Holland, Friesland, Groningen, Drenthe en nu Overijssel al bijna door zijn. Morgen op weg naar De Gelderse streken.


Onderweg komen we een willekeur aan borden tegen, van reclameborden van een bouwbedrijf met een sociale inslag; niet ieder kind wordt later arts of advocaat. Leer kinderen dat het oké is om met je handen te werken en toffe dingen te bouwen, tot

info borden over de omgeving en nog veel meer. Nu denk je misschien waar leidt dit naar toe. Ik moet vertellen dat we een bord gemist hebben en dus verkeerd gefietst zijn. We in Ommen uitgekomen en hebben daar een bakkie gedaan bij het standbeeld van Reinier Paping. De fietsen omgekeerd en terug gereden naar het gemiste bordje. ( foto getuigd van de vele borden.


Met 84 kilometer zijn we in Ootmarsum beland bij een B&B. Een verzorgd ogend vrijstaand huis met bord B&B bij de voordeur. Aan de voordeur hing een bord “achterom lopen en aanbellen”. Na herhaalde pogingen krijgen we geen antwoord.

Met versnelde pas loop ik terug naar Ria die voor het huis wachtte.

Niemand is thuis en eerlijk gezegd moet ik heel nodig plassen.

Nu is de achtertuin van deze B&B enorm groot, meerdere 2 meter hoge hortensia-struiken, grote bomen, al met al kan je je erin verschuilen. Maar ja, dat kan ik toch niet maken! Wel dus als de nood hoog is.

Na een herhaalde poging neemt de eigenaar zijn mobiel toch op.

“Loop maar achterom” zegt hij, “dan zie ik je zo”.

Blijkt de man gewoon thuis te zijn. Dit had heel anders kunnen aflopen.


Na een kennismakingsgesprek vraag ik waar we goed kunnen eten in Ootmarsum.

‘t pläske antwoord hij direct. De naam van het restaurant is afgeleid van wildplassers.


Ben benieuwd wat ik op mijn bordje krijg.

Reacties

Reacties

Karin

Ja hoor daar kun je goed eten, precies 5 weken geleden hebben Nico en ik daar ook gegeten. Daar kun je gewoon netjes naar het toilet hihi.

Nico

Hebben jullie dat beeld ook gezien rechts bij de kerk ingang?

Jos en Ria de Groot

De Poas Kaetels?

Olga

Achter het beeld van Paping tegenover de molen logeerde ik 2 weken geleden.

Peter Savenije

Nou nou, we kunnen zo onze vakantiefoto's aan jullie belevenissen koppelen. Zo herkenbaar. Nieuwe uitdaging: duo Praatjesmaker en plaatjesmaker? Ootmarsum is stukken mooier dan ganzenstad Coevorden.
B.t.w. Jos en Ria, morgenochtend even langsfietsen bij de leuke standbeelden in de Kloosterstraat (Ootmarsum) voordat jullie weer tientallen kilometers gaan wegtrappen.

Nico en Joke

Erg leuk om al jullie belevenissen te lezen. En nu in het prachtige Twente in Ootmarsum wat wij goed kennen van de tijd toen we in Hengelo hebben gewoond. De omgeving is daar prachtig en bij de bakker tegenover de kerk verkopen ze de lekkerste krentewegge van heel Twente. Heel veel succes verder, we hebben bewondering voor alle fietskilometers die jullie rijden!

Gitta

Dat is soooo funny ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!