degrootebeentjesrondjenl.reismee.nl

Groningen in de uitverkoop, Drenthe uitverkocht.

De jonge uitbaters van de herberg in Kloosterburen hebben een mooie uitdaging te gaan.

Sinds 2019 hebben zij de herberg in beheer en drijven de zaak met z’n tweeën.

Bij het stallen van onze fietsen in de schuur vroegen we of de caravan die daar gestald stond onze slaapplek was. Nee, die is voor de eigenaar als er logeergasten zijn, om dan bij de herberg te blijven als de volgende ochtend weer een ontbijt geserveerd moet worden.

Onze slaapkamer is een ware balzaal met gewelfd houten plafond, heel bijzonder.

Deze jonge mensen doen het erg goed. Hij is een uitstekende chef en zij een prima gastvrouw. We kunnen genieten van een culinair diner. Ons ontbijt stond klaar in de koelkast en onze fietsen konden we zelf uit de schuur halen om weer op tijd de ronde te vervolgen. We hebben om 08.00 uur de fietsen gepakt en de chef was waarschijnlijk in diepe slaap in zijn caravan.

Het gas erop en weer trappen in de richting Assen. Nu is ‘het gas erop’ wel een slechte tekst in Groningen waar juist het gas eraf moet. Als dan ook nog het nieuws is dat de veehouderijen moeten inkrimpen in verband met CO2 uitstoot snap ik dat er prachtige boerenbedrijven in de uitverkoop gaan.

Onderweg zien wij een mooi bedrijf met op de zuilen bij de ingang KOEPON!!!

( zie de foto serie ).

Het zonnetje komt er lekker door en we worden ingehaald door een gepensioneerde.

De man was geïnteresseerd in onze toertocht en zelf wilde hij ook graag kwijt dat fietsen in Noorwegen het einde is. Dat hij al z’n lichamelijke kwaaltjes ook kwijt wou bij ons vonden we minder, maar goed ook deze man is weer opgelucht aan z’n weekend begonnen.

Dat een fietsreis in eigen land best een avontuur kan worden hadden we niet zo verwacht.

Waren in Harlingen alle logies vol met arbeiders van de Afsluitdijk en in Lauwersoog ook weinig te vinden, nu blijkt dat door het weekend van de super bikes in Assen ook alles uitverkocht. Vanavond slapen wij in een sheddie. Dat heet een ‘luxe’ trekkershut.

250x140cm houten dak met zeiltje.

Voor de afwisseling en het avontuur is dit wel bijzonder. Wij gaan zo lekker slapen en morgen weer op tijd op.

Piet

Jullie hebben geen last van motorrijders, die zitten morgen allemaal op het TT-cirquit Assen.

Patsie

Geweldig weer hoe jullie genieten en wij mee mogen genieten! Ik ben geen boeken ? wurm maar vind jullie verhaaltjes heerlijk om te lezen! Morgen in ieder geval mooi ☀️ Weer voor jullie, dus zet m op!!

Linda de Groot

Ik had wel een slaapplaats kunnen regelen daar hoor. Veel vrienden daar.
Jullie zijn lekker op pad zeg! Veel plezier. X

Gitta

Wanneer kom je bij mij langs fietsen?? Airbnb tot je beschikking bij ons achter ??