degrootebeentjesrondjenl.reismee.nl

Vroeg uit de veren

Het is rustig weer als om 06.15 uur de wekker gaat. We zijn snel op schema omdat de tassen de avond ervoor al gepakt zijn. In het hotel wordt op z’n vroegst om 08.30 uur ontbijt geserveerd. Aangezien wij op tijd willen vertrekken gebruiken we een yoghurt en wat fruit op de kamer. Dan blijkt dat niet alleen het weer rustig is, maar ook het familiehotel moet nog wakker worden. Onze fietsen staan in een schuurtje achter in de tuin van het hotel. Poort is op slot! Nu worden wij iets minder rustig. Hoe laat arriveert het personeel? Het is 08.00 uur als de ontbijtbrigade komt aangelopen. Netjes verontschuldigd zij zich en zal het doorgeven aan de leiding. Eerlijk gezegd hadden wij ook geen tijdstip van uitchecken aangegeven, maar je verwacht dit niet hè? Al met al vertrekken we drie kwartier later dan gepland.

Het volgende overnachtingsadres is al gereserveerd omdat we op bezoek gaan bij Jaap & Noud in Oostelbeers. Tijdens de fietsrit denk je dan wel “nu moet het verder wel meezitten want anders komen we te laat voor het bezoek”. Gelukkig kwam de windrichting in de ochtenduren uit de goede hoek. De stops onderweg waren kort en weinig omdat er niet veel gelegenheden op de route zaten. Catering Ria zorgt altijd goed, dus een bankje onderweg is al snel ‘ons bankje’. De fietsrichting op de kompas draait en de wind neemt toe tot windkracht 5. Om in fietsjargon te blijven we wisselen het kopwerk goed af. We krijgen wel het gevoel dat we nu echt aan het doortrappen zijn. Maar ook vandaag gaat het weer lukken. Het hotel in Oirschot heeft voor ons een kamer aan de achterzijde van het hotel aangeboden. Het is kermis en het zal tot in de kleine uurtjes luidruchtig blijven. Als de Brabantse nachten lang zijn ben ik benieuwd of we morgen weer vroeg uit de veren zijn?

Henk

Ik zou zeggen ga lekker zwieren en zwaaien en stort je daarna in het feestgedruis. Dan malen die benen morgen de 100 km in een recordtempo

Stiena en Henk

Groeten uit predeal in Roemenië

Dorus

Hopen op een goede nachtrust, en anders lekker naar de kermis. Ik hou ervan
Hihihihi

Nico

Ja, lijkt mij toch ook wel een goed idee, lekker eens een Brabants nachtje mee te maken, jullie hebben tenslotte vakantie, toch. Veel plezier.

Peter en Annie

Ja, sommige "hindernissen" verwacht je gewoon niet maar dat is ook het avontuur!
Doe Jaap en Noud de groeten van ons en slaap lekker ;)

Jose

Lekker een biertje op de kermis doen!!
Wij hebben vorig weekend gefietst in en rond Oirschot. Mooi daar he?
Geniet van jullie avontuur!!

Marian

Vroeg begin van de dag weer!!! Leuk door het Brabantse land, lekker genieten nog al zit het weer niet mee, Suc 6 nog.