degrootebeentjesrondjenl.reismee.nl

De kop is er af met een valse start

We zijn begonnen aan De Ronde Van Nederland.

Het klinkt misschien als een wielerwedstrijd maar dat is zeker niet de intentie.

Genieten van het wisselende decor langs de grenzen van ons land dat is waar het om gaat.

Daar zijn we dus vandaag in de Heemskerkse duinen mee begonnen en dat is qua natuur direct één van de mooiste etappes.

Als we na een paar uurtjes over een vlakke Noordzee staan te kijken komt er een berichtje op de telefoon binnen. Of we al in de buurt zijn van Westerland, nee dus, dat is nog 35 kilometer.

Wel gaan we 2 uur later langs om bij Henk en Stiena een bakkie te doen.

Dan is het nog een klein stukje naar Den Oever om de fietsbus te nemen die ons de Afsluitdijk overbrengt. Dit is de valse start, 30 kilometer gesmokkeld. De chauffeuse is een praatgrage dame die het in de recreatiebranche goed zou doen.

Het transport ging prima en de toeristische info werd in meerdere talen geuit.

Na 100 kilometer komen we aan in Harlingen. Het hotel hadden we twee uur eerder gereserveerd dus inchecken en opknappen. NEE DUS! Het hotel zit vol! Wij hadden geserveerd voor 19 oktober?? i.p.v. 19 september !!!

Vervolgens weet de receptioniste te vertellen dat heel Harlingen vol zit met werklui van de Afsluitdijk en Franeker zit vol in verband met de landbouwdagen.

Ria krijgt nu een beetje een naar gevoel van binnen, maar na een paar telefoontjes konden we reserveren op een vakantiepark. Hadden we het echt geen slaapplaats kunnen vinden dan mochten we nog op zolder bij de receptioniste “effe inschikken”.

De kop is er af. De eerste etappe is al met al voorspoedig verlopen en met het zonnetje in ons gezicht gaan we nu Harlingen verkennen.

Rianne

Nu 19 oktober weer naar Harlingen toe? ?
Deze reservering zullen we niet snel vergeten.

Paul

Haha Jos volgens mij zijn jullie de verkeerde kant op gefietst. Dan had je aan het einde van de vakantie pas daar geweest. Waarschijnlijk dan plek zat. In ieder geval 19 oktober zit jij in een hotelletje in Harlingen. Hihi.

Stiena en Henk

Dat is nu zo leuk aan zo'n fietstocht. Telkens gebeuren er weer onverwachte dingen.

Nico

Je moet wel eens wat mee maken,maar het komt toch altijd weer goed, toch. Verder succes, en groetjes. ?

Peter Savenije

Al meteen een blognote waarin de spanning je meteen bij de keel grijpt. Dat belooft wat. Jammer van de spoiler. In welk bed hebben Jos en Ria overnacht had een leuke cliffhanger geweest. O, voordat ik het vergeet te zeggen: 19 oktober dan is het ... Veel fietsplezier.

Jose

Herkenbaar. Is ons op Corsica overkomen!!maar gelukkig zijn er altijd wel weer oplossingen! Veel plezier verder en geniet!

Loes

Wat een spannend begin. De komende twee dagen word het super mooi fiets weer. Geniet er lekker van.

Dorus

Opweg
Heerlijk, eindelijk is de grote fietstrip begonnen. Geniet Ria en Jos.

Marijke en Jan

De kop is er af. Ik hoop dat er de komende nacht voor jullie wel een slaapplaats is. Wij hopen dat jullie dat elke minuut kunnen genieten, ook als het anders gaat dan gepland.

Prettige dag
Marijke en Jan de Haan